Hah, kalau suka tu, cer tolong klik LIKE. Mekasih

Monday, January 30, 2012

KU PETIK BINTANG-BINTANG - KENNY, REMY, MARTIN (MUAHAHAHHAH)

Dalam post lepaih aku ada kongsi camna nak bagi Star Effect kat gambor yang ada punca cahaya (pakai lubang paling kecik, nombor F stop paling besor). Klik kat link tu kalau nak baca balik entry tu.


Ni hasil gambor aku ambik pagi Ahad semalam kat tempat ni nama Annecy, France. Ni tempat pelancong datang ler ni.

Star effect ni ok la (pendapat aku, yek, pendapat orang lain tak tau, mungkin lain kot) bagi gambor macam kat ataih kot. Tapi kalau dah jadi macam gambor kat bawah ni, bintang sana, bintang sini, merata bintang, sampai bertindan-tindan aku rasa tak berapa menarik pulak sebab udah kaco compo gambor. Tenggelam details yang lain Penin nengok.

Kenny, Remy, Martin suka ler kot sebab banyak bintang, padan sangat dengan lagu poplar depa satu masa dulu.



Ni aku buat silap ler ni, over sangat masa shoot. Sepatutnya pakai ala kadar jer la. Sepatutnya aku turunkan besorkan sikit lupang aperture da pakai F8 minimum, F11 max. Tapi tu ler, tak pe silap. Lain kali buat yang lain pulak.

Tapinya juga, member aku yang pergi shoot ngan aku tu, suker pulak dia bintang-bintang banyak ni. Cun katanya. Macam aku sembang tadi, terpulang kat citarasa memasing.

Pengajaran citer dan untuk ingatkan diri sendiri jugak. JANGAN pakai satu setting jer masa satu sessi shooting. Nak kena pelbagaikan la jugak.

Adoi!

No comments:

Post a Comment