Hah, kalau suka tu, cer tolong klik LIKE. Mekasih

Tuesday, November 29, 2011

AMBIK GAMBOR EVENT

Selain dari ambik gambor ikut masa sendiri, aku kerap usha tarikh-tarikh event semasa. Tak kira la, acara suka-suka ke, acara sukan ke, pesta, festival, pertandingan, acara potong riben etc, etc.

Lepak kat event macam ni best jugak sebab selain dari dapat mengabihkan masa dengan Cinta Hati aku dan anak-anak, boleh ambik gambor. Peh tu boleh jual kat Microstock Photo Agency sebagai Editorial pics. Semenjak dua ni banyak gambor editorial aku yang orang beli. Best gak, sebab tak yah pikir tentang model atau property release.

Hujung minggu ni ada pertandingan Supercross kat area rumah aku. Lepaih tu ada equestrian lak kat tempat yang sama. Plannya nak lepak kat situ and ambik gambor action. Boleh praktis skill, dan kalau gambor okay, boleh ler Kaaaa Chingggg.

Sebab pertandingan tu indoor dan and for sure cahaya kureng, plan aku nak bawak lens 70-200 mm 2.8, set pakai aperture priority mode, tengok lah macam mana.

So tu ler, usha event sama, sebab banyak peluang ambik gambor yang menarik. Mana tau shot kita tu nanti terpilih masuk majalah ke, suratkhabor ke. Kalau tak masuk pun tak per, at least kita dapat buat latihan amali untuk mengdasatkan skill ambik gambor.

Sapa untung?

Kita jugak kan.

No comments:

Post a Comment