Hah, kalau suka tu, cer tolong klik LIKE. Mekasih

Saturday, February 4, 2012

SATU TRIPOD YANG ROSAK

So kisahnyer, tripod aku ni dah rosak.

Sebabnya stuck tak leh keluor panjangkan kaki dia. And jadi masa aku ambik gambor cuaca extreme sejuk. Entah ler pasal apa, Memula ingatkan sebab grease dah beku, so bior semalaman kat heater, tak le jugak bukak, peh tu aku sapu grease (tips, nak menten tripod, sapu silicon based grease untuk pelincir, sila basuh/ bersihkan tripod dulu, peh tu bagi kering, peh tu baru sapu grease. Lepas sapu grease tu, lap sampai kering), pun tak leh nak bukak jugak.

Last-lastnya, aku pomen ler tripod ni. Udah bukak tengok ghopernya besi dengan ada gelang besi kecik kat dalam kaki dah patah. Adoiii.

Nasib baik ada tripod spare.


Tapi tripod ni memang baguih, berat, stabil, senang nak bukak, cepat nak set up. Tripod ni jenih Manfrotto Neotec. Memang le ler pueh hati benor pakai ambik gambor.

Aku nak hantor balik kat Manfrotto tengok apa depa kata. Kot depa boleh repair best jugak, tak boleh pun tak pe, janji udah try.

Kalau ada respon dari Manfrotto nanti aku updet citer tripod ni lagi.

Kalau ada ler.

No comments:

Post a Comment