Hah, kalau suka tu, cer tolong klik LIKE. Mekasih

Monday, August 1, 2011

SBDK : AKTIVITI AMBIK GAMBOR DI MALAYSIA SETAKAT INI

Hokeh.

Nak update skit. 

Sesampai di Tanah Air ari tu, aku teruih belasah ambik gambor kat Putrajaya. Kat area bangunan yang baru siap tu, dekat dengan Jambatan hapa tah nama dia tak ingat, Seri Wawasan kot. Kat PLCC. Peh tu ambik gambor Masjid Besi, masa matahari naik, tapi jerebu, so tak menarik sangat.

Aku belasah shoot kat empangan depan PLCC, tempat aku selalu lepak lepaih joging dulu, shot aku rasa menarik, tapi sebab PC pinjam anak sedara punya, aku maleh nak edit, software tak cukup. Kena tunggu ler aku balik Swiss baru buleh upload. 

Kat PLCC 3 orang peminat SBDK join aku,(hehehe, jangan tak caya oooo). So aku sempat gak kongsi tips Encik Pro ngan depa, and aku pun sempat gak belajor tips dari depa. Best. Sebab peh tu pergi belasah roti canai.

Jumaat, Sabtu, Ahad lepaih, aku lepak ngan member aku kat Pantai Kemasek, Ganu ambik gambor perkampungan nelayan ngan bot depa. Best giler. Letih, tapi best giler. Petang Jumaat tu sampai jer, teruih celapak ke tepi pantai, hangkut tripod bagai. Seronok sembang ngan orang tempatan, peramah dan tak sombong. Ambik gambor depa pun depa cool, tanya mintak izin dulu.

Sabtu, continue shooting, aku abih 5 memori kad 8 gig, tapi yelah sebab aku shoot RAW, cepat ler abihnya. Ambik gambor batu, gambor pantai, gambor bot, gambor ombak menghempas pantai (slow shutter speed). Memacam ler.

Sebelum tu aku lepak Langkawi, tapi hampa, sebab UJAN 2 hari! Sempat gak ler ambik gambor pantai, tapi aku tak pueh hati dengan hasil kerja. Jerebu lak masa tu. Tapi tulah, langit tak selalu cerah.

Hari ni first day puasa, and projek pagi tadi aku pergi Kelantan atas urusan peribadi.. Sempat singgah kat Lebuhraya Timur Barat ambik gambor matahari naik. AND SERIOUS! aku nampak burung enggang, yang besor ada jambul tu, terbang melintas. Ingatkan spesis ni ada kat Sabah and Sarawak jer. Tak sempat nak ambik gambor, sebab perasan jer, udah jauh. Takde rezki.

Yang tak best dan majalnya, aku dah 3 kali jatuh, sekali kat tebing tasik Putrajaya, abih basah seluor dengan kasut, sekali lagi kat Pantai Kemasek, abih basah penuh pasir, and last sekali masa nak melangkah divider jalan kat Lebuhraya Timur Barat. ADOI!, Tapi tak pe, yang penting gear semua selamat.

Esok nak pergi pot kat sawah padi pulak kot. Tak putus apa lagi, tengok ler.

Hokeh roger.

Pagi hampa, aku kat kanan sekali, seluar ngan kasut lenjun abis.

No comments:

Post a Comment