Hah, kalau suka tu, cer tolong klik LIKE. Mekasih

Monday, April 18, 2011

LATIHAN AMALI FOTOGRAFI : MAINAU, KONSTANZ, GERMANY

Minggu lepas, banyak giler Latihan Amali, merata tempat pergi. Dekat, jauh, ladang dekat dengan rumah, semua tempat belasah.

Cuti 3 hari, so ambik kesempatan la, praktis banyak sikit.

Ni gambor aku ambik kat Mainau, Konstanz, Germany. 3 jam setengah drive dari Geneva. Banyak ler gambor aku ambik tapi tak dapat nak upload semua.

Tempat lain nanti aku upload kemudian.
 
Encik Pro Ajor proses ambik gambor ni bermula dari start ambik gambor sampai, upload ke PC, develope pakai software, sampai la printing.  Bukan setakat ambik gambor jer. Dulu orang proses dalam dark room, sekarang depa sebut digital dark room. Maksudnya proses develope pakai software kat PC.

Langit masa aku ambik gambor ni gilernya kelabu, macam nak hujan dan tak emnarik langsung. So lepas proses dengan Lightroom, bagi nampak biru sikit, baru menarik. Tapi aku tak berapa pandai nak ajor pasal develope gambor dengan Lightroom.

Nanti lah, kalau aku dah terer aku sembang kat sini.

Shoot RAW, senang nak proses sebab file banyak detail.




No comments:

Post a Comment